Nadat de gemeentelijke Toegang samen met de cliënt een integraal plan van aanpak heeft opgesteld, gaat de uitgekozen zorgaanbieder met de cliënt in gesprek om een ondersteuningsplan op te stellen. Bekijk
Voorbeeld Ondersteuningsplan Wmo Begeleiding >
Op basis van de samen opgestelde resultaten en de informatie uit het plan van aanpak bepalen zij de aard van de werkzaamheden, de frequentie per resultaatgebied en de startdatum voor alle maatwerkondersteuning. Dit wordt gemotiveerd vastgelegd in het ondersteuningsplan, waarvoor we werken met een regionaal format. Vervolgens bepaalt de aanbieder de mate van inzet per resultaatgebied en geeft de benodigde intensiteit aan in het ondersteuningsplan. De aanbieder stuurt het ondersteuningsplan vervolgens naar de gemeentelijke toegang en de cliënt.
Het uitgangspunt is dat de aanbieder de integrale vraaganalyse en het plan van aanpak met toestemming van de cliënt ontvangt. Er kunnen onderdelen in deze documenten staan die voor de aanbieder niet van belang zijn en die de cliënt niet wil delen met de aanbieder. De medewerker van de toegang maakt dan een keuze welke informatie een doelbinding heeft met de in te zetten maatwerkvoorziening en welke informatie de aanbieder minimaal nodig heeft.